keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 256/20.05.2014 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.142"

20.05.2014

Hotararea Consiliului Local 256/20.05.2014
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.142"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 -12224/13.05.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.2. "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.18/2009, actualizată, privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.21 din data de 15.01.2013 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.142";
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) si alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă documentatia tehnico-economica - faza P.T.pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.142", conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: Se înlocuieşte Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr.21 din data de 15.01.2013 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.142", cu Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. / .2014

INDICATORI TEHNICO – ECONOMICI – FAZA PT DENUMIRE PROIECT REABILITARE TERMICĂ IMOBIL

Bdul. Liviu Rebreanu, nr.142

AMPLASAMENT Municipiul Timişoara, Bdul. Liviu Rebreanu, nr.142 TITULARUL INVESTIŢIEI Primăria Municipiului Timişoara, Bdul. C.D.Loga, nr.1 BENEFICIARUL INVESTIŢIEI Asociaţia de proprietari Bdul Liviu Rebreanu, nr.142 NUMĂR PROIECT 100/30-REB 142 DATE TEHNICE Anul construirii 1975 Regim de inălţime P+4 Număr apartamente 12 Suprafaţa construită 335 mp Suprafaţa construită desfăşurată 1675 mp Aria utilă totală 1113 mp Sistemul constructiv structură mixtă INDICATORI: Valoarea totală a investiţiei inclusiv T.V.A. 384.859,00 lei (C+M – 335.299,00 lei) din care:

Valoare cheltuieli eligibile 356.134,13 lei Valoare cheltuieli neeligibile 28.724,87 lei

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) 213.680,48 lei - Contribuţia U.A.T (20%) 71.226,825 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) 71.226,825 lei 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T 14.362,435 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari 14.362,435 lei DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ CHIŞ CULIŢĂ

Atasament: Anexa_1_Rebreanu_142.pdf

PROIECT NR. 100/30-REB 142

REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142

Amplasament

Municipiu! Timisoara, B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142

Titularul Investiţiei Primaria Municipiului Timisoara,

Beneficiarul investiţiei Asociaţia de proprietari din B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142

Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L.

Faza P.T.+C.S.

IANUARIE 2013

FOAIE DE CAP AT

Denumirea proiectului

Amplasament

REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142 Municipiul Timisoara, B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142

Titularul Investiţiei Primaria Municipiului Timisoara, B-dul C.D. Loga, Nr. 1

Beneficiarul investiţiei

Proiectant general

Număr proiect

Faza de proiectare

Data

Asociaţia de proprietari din B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142

S.C. PROIECT C&A S.R.L Timisoara, str. Lotusului, nr. 23 Ing, PALADE Cristian

Í00/30-REB 142

P.T.+C.S

FEBRUARIE 2 0 1 1 «

1

H k'-; ? K:; i.i i; Os

BORDEROU

A. Piese scrise

Foaie de titlu Foaie de capat Lista si semnaturile proiectanţilor Borderou Certificat de Urbanism Extras de Carte Funciara Memoriu tehnic Program de control al calitatii lucrărilor proiectate si in curs de execuţie Referat de verificare cerinţa A - Rezistenta si stabilitate Referat de verificare cerinţa C -Siguranţă la foc Caiete de sarcini

B. Piese desenate

Plan de încadrare in zona Plan de situatie Plan parter existent/propus Plan etaj curent existent/propus Plan invelitoare existent/propus Faţada principala existenta/propusa Faţada posterioara existenta/propusa Faţada posterioara existenta/propusa Faţada lateral stanga existenta/propusa Detalii de execuţie

Tablou tamplarie

întocmit Ing, PALADE CRISTIAN', '•

X--.

/ * v‘ ' ^ \ \\

proiect c ■IU. I ¡s

2

MEMORIU TEHNIC

1. DATE GENERALE SI DE RECUNOAŞTERE A LUCRĂRII

Denumirea proiectului Reabilitare termica imobil B-dul Liviu Rebreanu, nr. 142

Amplasament Timisoara, B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142

Titularul Investiţiei Primaria Municipiului Timisoara,

Beneficiarul investitiei Asociaţia de proprietari din B-dul Liviu Rebreanu, nr. 142

Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L.

Faza P.T.+C.S.

2. DESCRIERE GENERALA

Imobilul se afla pe o artera foarte lunga a oraşului. In părţile extreme ale bulevardului spre Calea Sagului respectiv spre Calea Martirilor exista imobile de blocuri, in rest majoritatea clădirilor au im regim de inaltime P-Kl

Descrierea imobilului

Imobilul are un regim de inaltime P+4, are forma in plan nesimetrica, este un tronson independent si are o singura scara. Este compus din 12 apartamente din care: 8 apartamente cu 4 camere.

Condiţii de clima si regimul pluviometric

Factorii climatici determina existenta unui climat temperat continental moderat, cu influente mediteraneene si oceanice, specific zonelor de câmpie din Campia Banatului. Condiţiile climatice din zona pot fi sistematizate prin următorii parametrii: ^ Temperatura aerului;

media lunara minima: -(1+2)°C in ianuarie; media lunara maxima: +(21+23) "C in iulie;

temperatura maxima absoluta: +41,0°C in aug. 1952 s Precipitaţii:

media anuala: 580+590 mm. - media lunara maxima: 8 0 8 8 mm in iunie

cantitatea maxima in 24hl00 mm S Vântul: - direcţii predominante:'nord - sud

temperatura minima absoluta: -35,VC in ian. 1963

Geologia

Adancimea maxima de inghet: 0,70 m, conform STAS 6054 -77.

3

Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane.

Seismicitatea

In conformitate cu Codul P I00-1/2006, perioada de colt este Tc= 0,70 sec. Factorul de amplificare dinamica maxima a acceleraţiei orizontale a terenului de către structura (30 = 3, iar acceleraţia orizontala a terenului pantru proiectare ag=0,16 g.

Categoria de importanta si clasa de importanta

Constructia proiectata se incadreaza la CATEGORIA “O” DE IMPORTANTA NORMALA (conform HGR nr. 766/1997) CLASA III -constructii de tip curent (conform NP 100- 2006)

Prezentarea proiectului pe specialitati

Situatia existenta. Imobilul a fost construit in anul 1975.

Arhitectura

Imobilul are funcţiunea de imobil locuinţe. Regimul de inaltime este P+4, are forma in plan nesimetrica, este un tronson independent si are o singura scara. Este compus din 12 apartamente din care: 8 apartamente cu 4 camere, acoperişul este de tip şarpanta, iar invelitoarea este din ţigla

Pereţii exteriori sunt realizaţi din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm) avand stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA de 12 cm si strat exterior de

Faţada principala este realizata cu placaj din cărămidă aparenta la parter si bordari pe fasii orizontale de latime mare la etaje. Pe faţada sunt 2 balcoane. Faţada este fara degradari vizibile.

Faţada posterioara este realizata cu tencuieli de granulatie mare. Pe faţada nu sunt balcoane sau logii. > Faţada este fara degradari vizibile.

Faţada laterala stanga este realizata cu tencuieli de granulatie mare. Pe faţada sunt 2 balcoane. Faţada este fara degradari vizibile.

Faţada laterala dreapta este realizata cu tencuieli de granulatie mare. Pe faţada nu sunt balcoane sau logii.. Fatadaveste fara degradari vizibile.

' ‘ \ Finisajele interioare: la cksa scării pereţii sunt tencuiti si gletuiti si zugrăviţi cu zugrăveli pe baza de var, pardoseala in casa scării este de tip mozaic.

Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost iniţial din lemn cu geam din doua foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei nu au fost înlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolan. Usa principala de acces in clădire este din tamplarie metalica. Imobilul nu este prevăzut cu un acces secundar. Imobilul are 12 balcoane si 4 logii.

4

P R O I £ O ' f 'i':'- & .A *£ R L

Structura

Cladirea are structura de rezistenta din structura mixta (cadre si pereţi structurali)

Dispunerea pereţilor este in sistem celular avand travei de 3.6, 3.3 m si deschideri de 5.4 m

Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma mior lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane,

Fundaţiile sunt continue din beton realizat monolit

Pereţii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm), pereţii interiori sunt panouri mari prefabricate de 14 cm grosime. Planseele sunt din fasii cu goluri din beton armat prefabricat, scările sunt cu o rampa din beton armat prefabricat, iar acoperişul este de tip şarpanta.

Utilităţi Cladirea are urmatoarele utilitati :

telefonie alimentare cu energie electrica de joasa tensiune alimentare cu apa rece din reţeaua oraşului alimentare cu gaz natural din reţeaua oraşului alimentare cu agent termic de la punctul termic alimentare cu apa calda menajera de la punctul termic

Proiectul nu propune modificarea modului de asigurare a utilitatilor

Instalaţii Starea instalatiei de incalzire este buna. Conductele de incalzire si apa calda din subsol au izolaţia intr-o stare tehnica buna . Exista robineti de izolare coloane. Majoritatea caloriferelor din imobil sunt noi. Reparaţii la instalatii făcute in ultimii 10 ani:

SCHIMBAT COLOANE INCALZIRE SCHIMBAT COLOANE APA CALDA SCHIMBAT COLOANE APA RECE SCHIMBAT COLOANE GAZ

Evaluarea clădirii Aspecte generale din punct de vedera al structurii:

Datorita ritmului ridicat de realizare a blocurilor de locuit, in multe cazuri din cauza condiţiilor dificile de execuţie (noaptea, timp friguros, manopera puţin calificata) s-au produs si derapaje de la calitatea construcţiei. Deficientele cele mai frecvente au fost:

□ Graifuirea (îndoirea) mustatilor de îmbinare intre panourile unui nivel si următorul

□ Betoane cu segregări in centuri si monolitizari

□ Rezemari defectuoase ale planşelor pe pereţii interiori

□ Izolaţia termica din rostul vertical, la pereţii exteriori, deteriorata

□ Izolaţia termica a panourilor exterioare are multe punţi termice

5

Dintre aspectele pozitive tinand cont de perioada proiectaţii privind alcatuirea structurii trebuie sa menţionam urmatoarele: -forma regulata in plan a clădirii -existenta unei infrastructuri care s-a dovedit capabila sa transfere la teren eforturile aduse de pereţii structurali* fara apariţia unor degradări in elementele infrastructurii;

- structura realizata monolit

Aspecte generale legate de termoizolatii

La pereţii exteriori, termoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton. Punţi termice mai apar si la zonele de monolitizare intre panouri.

Starea tehnica a şarpantei este fara degradari vizibile si fara infiltratii. Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata

Placa suport a pardoselii de la nivelul parterului este fara termoizolatie. Placa planseului de pest

Majoritatea tamplariei nu au fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolan,

Din totalul de 16 logii/balcoane ale imobilului 8 sunt inchise cu tamplarie cu geam termopan si 8 sunt deschise sau inchise cu tamplarie metalica fara geam tennoizolant

3» DESCRIEREA LUCRĂRILOR PREVĂZUTE IN PROIECT

3.2 Principiile care au stat la baza aleserli soluţiei

1 Termoizolarea pereţilor exteriori se face pe exterior cu polistiren expandat ignifuat de 10 cin grosime. La clădirile avand inaltimea peste 20 de metri din condiţii de evitarea propagarii focului de la un nivel la altul, in dreptul fiecărui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul

2 La clădirile care au locuinţe si la parter se va realiza o termo izolare a soclului cu 8 cm din polistiren extrudat, iar aceasta va fî armat cu plasa dubla din fibra de sticla

3 Toate ferestrele care nu au geam termoizolant vor fi schimbate cu ferestre din PVC cu profil pentacameral si geam termoizolant cu excepţia acelora care sunt spre logii sau balcoane

4 Toate logiile sau balcoanele care sunt deschise sau care sunt inchise cu tamplarie fara geam termoizolant VOR FI ÎNCHISE CU TAMPLARIE PVC CU GEAM TERMOIZOLANT Alegerea acestei variante are la baza urmatoarele considerente:

6

Din punct de vedere economic aceasta varianta este mai avantajoasa de cele mai multe ori pentru ca ea substituie alte operaţii precum;-1) termoizolarea plăcii baiconului/logiei pe ambele paiti- astfel pentru balconul deschis sau inchis necorespunzator implica desfacerea straturilor de finisaj si beton de panta pana la placa balconului si dispunerea unei termoizolatii din polistiren extrudast de 5 cm si refacerea tuturor straturilor- pentru balconul de sub- tennoizolarea cu polistiren extrudat de 5 cm de la interior si refacerea finisajelor 2)termoizolarea identica pentru placa de deasupra ; 3) schimbarea tamplariei dupa caz, 4)termoizolarea peretelui 5) repararea sau chiar refacerea parapetului cand acesta este metalic 6) termoizolarea parapetului Din punct de vedere al disconfortului creat varianta propusa nu ii afecteaza decât pe locatarul care nu a făcut modernizarea tamplariei nu si pe cei deasupra si de sub acel apartament care ar putea fi deja modernizate. Din punct de vedere al timpului închiderea balcoanelor/logiilor deschise este o operaţie mai rapida si care nu presupune operaţiuni consumatoare de manopera atat de mare deoarece in cazul balcoanelor deschise implica desfacerea parapetilor si înlocuirea acestora cu tamplarie pana la partea superioara avand la partea inferioara o zona opaca din panouri albe termoizolante

5 Termoizolarea planseului peste subsol se face cu polistiren de 5 cm grosime. Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planseului peste subsol Acesta se prelungeşte pe verticala pe grinzi si pereţi pe 30 cm.

6 Termoizolarea ultimului planseu: l)daca a fost realizata mansarda atunci deasupra ultimului planseu fiind spaţiu încălzit nu se pune problema termoizolarii, 2) daca acoperişul este tip şarpanta realizarea termoizolarii se face cu menţinerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecţie, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant din polistiren expandat de 12 cm protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm. 3) daca acoperişul este terasa se realizeaza un sistem termohidroizolant in una din urmatoarele variante: A) pastrarea tuturor straturilor existente atunci cand strarea hidroizolaiei existente e buna si nu exista acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei.B) îndepărtarea hidroizolatiei existente daca aceasta este degradata dar nu sunt acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei, C) indepartarea hidroizolatiei si a termoizolatiei existente in cazul in care termoizolatia are acumulari de apa însemnate si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei noi. Toate straturile vor fi conform detaliilor si caietelor de sarcini

7 Pentru reabilitarea instalaţiilor se au in vedere urmatoarele lucrări:- montarea robinetilor cu cap termostatat la toate caloriferele din apartamentele la care exista acordul proprietarului pentru acest tip de lucrare, izolarea conductelor din subsol daca starea izolaţiei este degradata sau iipseste.

7

Pra/eche^ M - p c / 8 - /b u k v o r c f ' j / ^ ¿ r e a o u fir /¿2 -

P ftO S fiC T C f tA SRH

8 La clădirile care au spatii comerciale la parter conform proiectului iniţial al clădirii parterul nu se tormoizoleaza si prezentul Ghid permite tratarea diferita "Prin excepţie, claca blocul a fost construit cai spatii comerciale la parter, iar proprietarii acestor spatii nu sunt de acord ou reabilitarea termica a acestora, se poate depune un proiect pentru reabilitarea blocului fara spatiile comerciala de la parter". La acestea se va realiza termoizolarea obligatorie a intradosului balcoanelor do îa primul nivel de locuinţe respectiv zona aferenta de casa scării si o porţiune de 50 cxn sub planseul de peste parterul comercial in zonele in care nu exista părţile vitrate ale magazinelor, Nu. se pune problema termoizclarîi plaoseuhl peste parter,

9 La blocurile care au. zone realizate cu cărămidă aparenta nu se va monta tenno si sternul decât dupa înlăturarea totala a cărămizii aparente deoarece aceste zone prezintă un risc mare de desprindere in timp si astfel ar antrena si termosistemul ducând la pagube însemnate si posibile accidente

10 La blocurile care au panourile realizate cu amprentare de suprafaţa, teraioslstemul se va realiza h 2 etape, in prima se for aduce si acele zona ia acelaşi plan prin montarea unui polistiren de densitate mai marc si apoi se va aplica termosistemul de 10 cm asigurandu-se prinderea sigura intre cele doua,

11 Finisajele propuse vor fi in culori deschise conform caietelor de sarcini si planşelor de execuţie, pastrand pe cat posibil cromatica iniţiala a imobilului

3.2 D M C R IM M ¿ M I M PRECONIZATE D&tcHeifta lucrărilor de t a s (Incnul de tntOTentto p rev ă z u t« 'a r t»4 Iii a)-ri) din Ordonanţa d« Pentrn reabtiitftre sa p ^ p a n minatoarele lucrări*

X Izolarea termica a pereţilor exi&imi (exceptam! pemiU de Uî M uri), Udusiv a parăpeiUor da k logU, balcoane st a aticului, « iermomtem cu pdkîlrm expandat ignifugai de faîmki m o grosime de 10t 12 si 8 cm avand tm m tm tde caracteristici tehnice minimale*

a'^L poHstijren expandat ignifugat (EPS)-pexitnL câmp curent faţada npacai Efortul de compresiune a3 plăcilor la o deformaţi® de 10% - CSH 0) |mm, 80 kPa]

Codul de identificare conform SR-EN 13162:2009 este: MW - EN 13162 - T5 - DS (T+) - GS (10/Y) 20 - TR 10 - WS -clasa de rezistenta la foc A l, conform SR-EN 13501-1+A1- 2010 _______ _ _ _________ * utilizata pe fasii de 30 era Îatime avand 10 cm grosime si aplicata la nivelul planseelor clădirilor avand inaltimea peste 20 de metri

Operaţii de pregatirea suprafeţelor conform caietelor de sarcini: (1) Localizarea şi înlăturarea porţiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segregat sau cu alte degradări; (2) înlăturarea tencuielilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. şi a placărilor ceramice; (3) Rectificarea tencuielii şi a suprafeţelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; (4) Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; (5) Efectuarea străpungerilor necesare instalaţiilor (hote, coşuri centrale termice);

(6) încheierea lucrărilor de reparaţii sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre şi uşi) precum şi a izolaţiei hidrofuge a terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice. Operaţii propriu-zise de aplicarea sistemului Se incep dupa terminarea inlocuirii tamplariilor conform proiectului si dupa ce este pregătit stratul suport conform IA Se traseaza orizontalitatea si se monteaza cu dibluri metalice profilul de soclu la cota din planşele de execuţie Se aplica plăcile in rânduri paralele de jos in sus prin lipire cu adeziv conform prevederilor din caietul de sarcini Se fixeaza diblurile in "TM conform caietelor de sarcini

Se aplica grundul de baza (masa de şpaclu) si se inglobeaza plasa pentru armare respectând prevederile din caietele de sarcini Se aplica finisajul din vopsea decorativa cu specificaţiile cromatice din planşele de execuţie si respectând prevederile din caietele de sarcini Golurile ferestrelor se bordeaza cu polistiren extrudat de 3 cm grosime

La clădirile avand inaltimea peste 20 de metri din condiţii de evitarea propagarii focului in dreptul fiecărui planseu pe o Îatime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul

Reguli generale: Se indeparteaza elementele decorative ale parapetilor balcoanelor (realizate din sticla decorativa sau elemente prefabricate). La balcoanele inchide cu tamplarie PVC se va proceda cu atentie deoarece in unele cazuri balustradele existente au fost folosite impropriu ca elemente de legătură si rigidizare ale parapetului nou creat. Obligatoriu va fi evaluata integritatea acestor parapeti inainte de aplicarea termosistemului. La balcoanele inchise cu Tamplarie PVC cu parapet din panel placa balconului va fi termoizolata pe grosimea ei si finisata ca si faţada in camp. Se va dispune un glaf din tabla cu picurator conform planşelor de detalii.

9

* Toate muchiile orizontale ieşite din faţada vor fi prevăzute in sistemul termoizolant cu profil din PVC si aripioare de 10 cm din fibra de tip picurator. Acestea se vor monta o data cu masa de şpaclu armata.

* Se considera incluse in sistemul termoizolant toate profilele necesare conform cu specificaţiile producătorului chiar daca aceste profile nu apar explicit in listele de cantitati.

2 înlocuirea tamplariei din lemn si metal cu tamplarie etanşa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si înlocuirea uşilor de acces in clădire cu usi din PVC cu geam termoizolant Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea apariţiei condensului pe elementele de anvelopa

- Operaţiunile de înlocuire tamplariei, se efectuează înainte de aplicarea termosistemului după operaţiunile de rectificare a suprafeţei suport

- La montarea ferestrelor şi uşilor se vor respecta poziţia, numărul şi distanţele între şuruburile de ancorare indicate de producător. Se va face conform tabloului de tamplarie din planşele de

- După fixarea tâmplăriei în golul zidăriei şi a glafului interior se va executa umplerea rostului dintre toc şi zidărie cu material termoizolant şi protecţia acestuia pe faţa de la interior şi de la

- Glaful exterior al ferestrelor se va monta după aplicarea pe faţadă a termoizolaţiei şi a stratului de tencuială armată, inclusiv racordul acestora cu tocul tâmplăriei

- După fixarea glafului exterior, pe conturul acestuia se va aplica un chit pentru evitarea infiltraţiei apei din precipitaţii între perete şi izolaţia termică

- Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei constituie fază determinantă

Principal ale caracteristici ale tamplariei

Comportarea la încovoiere din vânt clasa B2

Rezistenţa la deschidere-închidere repetată ferestre: min. 10.000 cicluri

uşi:min, 100.000 cicluri

Etanşeitatea la apă min. clasa 5 A

Permeabilitatea la aer min. clasa 3

Numărul minim de schimburi de aer 0,5 schimburi /oră

Izolarea la zgomot aerian min *2 5 d'B

Cerinţe constructive pentru tâmplărie exterioară termoizolantă din profile PVC cu glaf exterior:

- Profil cu 5 camere, culoare albă;

- Clasa A;

- Armătură oţel zincat;

- Grilă de ventilaţie mecanică;

10

- U S .A S H l

- Geam termoizolant dublu 4-16- 4, low-E;

- Feronerie oscilo-batantă cu închideri multipunct;

- Glaf exterior.

3 închiderea Balcoanelor/logiilor

- Operaţiunea este similara cu cea de schimbare a tamplariei si are scop imbunatatirea aspectului clădirii. Tamplaria este etanşa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea apariţiei condensului pe elementele de anvelopa. Operaţiunea se face conform tabloului de tamplarie din planşele de execuţie si caietelor de sarcini. Principalele caracteristici ale tamplariei precum si cerinţele constructive sunt aceleaşi de la punctul 3

- Este interzisa cu desavarsire orice modificare a dimensiunilor golurilor existente. înainte de înaintarea comenzii pentru realizrea tamplariei se vor verifica individual toate dimensiunile golurilor si se vor adi\uce la cunostinta proiectantului toate neconcordantele

Balconul tip 1 se inchide cu tamplarie pvc după îndepărtarea parapetilor existenti. Tamplaria se .realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 2 se inchide cu tamplarie pvc după indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului» avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Logia tip 3 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti, Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din. PVC alb .

Legat de închiderea logillor/balcoanelor se impun urmatoarele precizări:- balcoanele prezintă o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de soluţia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte condiţiilor de execuţie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste clădiri si care a dus la abateri considerabile de poziţionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a secţiunii s-a micşorat). Prin închiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spaţiu interior totuşi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformării acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja închise cu tamplarie temiopan parapetii existenti ai înainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradări se anunţa proiectantul, înainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de către furnizorul tamplariei. Daca la acelaşi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunţa ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata sî se impun investigaţii suplimentare.

11

4 Reabilitare termica planseu peste parter NU ESTE CAZUL - Având in vedere existenta spatiilor comerciale la parter nu se poate realiza termoizolarea sub

planseu lui peste parter si termoizolarea deasupra planseului implica modificări inacceptabile pentru locatarii de la etajul 1 legate de: scaderea maltimii utile, distrugerea pardoselilor existente etc. Oricum spaţiul de la parter este un spaţiu incalzit avand destinaţie comerciala si

- Finisajul va fi realizat sub forma unor zugrăveli lavabile

5 Reabilitare termica planseu pod La planseul pod datorita dificultăţilor tehnologice cauzate de prezenta elementelor de şarpanta (popi si tălpi) s-a ales varianta de menţinerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecţie, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant eficient suplimentar realizat din 12 cm polistiren expandat protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm

Codul de identificare pentru plistiren conform SR-EN 13163:2009 este: EPS150 - EN 13163 - T2 - L2 - W2 - S2 - P4 - BS 200 - CS (10) 150 - DS (N) 2-DLT (2) 5 - WL (T) 2 - WD (V) 5 -clasa de rezistenta la foc B~s2,d0, conform SR-EN 13501-1+A1-2010 Protectia termoizolatiei planseului peste ultimul nivel se va face cu o sapa de grosime 4 cm armata cu plasa 04/10, protejând tălpile şarpantei de contactul cu betonul, constructorul va lua toate masurile ca grosimea acesteia sa nu depaseasca 5-6 cm.

CARACTERISTICI POLISTIREN

Efortul de compresiune a plăcilor la o deformaţie de 10% - CS(10) min. 120 kPa

Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe -TR min, 150 kPa

12

M I b; U. 51,; S:, ;:'i H ?-.

6 Lucrările constau in montarea de robineti cu cap termostatat la radiatoarele din apartamentele proprietarilor care si-au dat acordul pentru acest tip de lucrare

7 Lucrările constau in repararea betonului de monolitizare dintre panouri, a fisurilor din acestea indepartarea acolo unde este cazul a decoraţiunilor de la balcoane si logii alcatuite din armociment, sticla armata sau grilaj metalic precum si repararea trotuarelor din jurul clădirii la terminarea lucrărilor

3.3 Concluziile Expertizei Tehnice si Auditului Energetic

A EXPERTIZA TEHNICA

Conform Expertizei Tehnice NR 30/2012 efectuata de Expert Tehnic : Dr. ing. MARINOV L. VICTOR-RADU, certificat nr. 151 au rezultat urmatoarele: 1 Reabilitarea termica nu modifica gradul de asigurare al construcţiei, Constmctia are rezerve sa preia incarcarile suplimentare aduse de reabilitarea termica. 2 Reabilitarea termica se poate realiza fara a fi necesare interventii de consolidare a structurii existente 3 Schimbarea tamplariilor se va face fara modificarea dimensiunilor golurilor 4 Balconul tip 1 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 2 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Logia tip 3 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizări:- balcoanele prezintă o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de soluţia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte condiţiilor de execuţie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste clădiri si care a dus la abateri considerabile de poziţionare a armaturilor (acestea au fost ealcate si astfel inaltimea utila a secţiunii s-a micşorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spaţiu interior totuşi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformării acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie temiopan parapetii existenti ai înainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradări se anunţa proiectantul, înainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de către furnizorul tamplariei. Daca la acelaşi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1 % din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea mas urata pe v erticala la capatul consolei se anunţa ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigaţii suplimentare.

13

5 Lucrările de termoizolare a pereţilor vor incepe dupa curatirea prealabila a suprafeţelor si indepartarea placarilor, Daca in decursul acestui proces se descoperă fisuri sau crăpături ale elementelor portante se anunţa de indata proiectantul si expertul

6 Protectia termoizolatiei planseului peste ultimul nivel se va face cu o sapa de grosime 4 cm armata cu plasa 04/10, protejând tălpile şarpantei de contactul cu betonul. Constructorul va lua toate masurile ca grosimea acesteia sa nu depaseasca 5-6 cm.

B AUDITUL ENERGETIC

Conform Auditului energetic NR 30 din octombrie 2012 efectuata de Auditor Energetic, gr,I, c+i: ing. OLARU VASILE, certificat nr, 01040 au rezultat urmatoarele:

Soluţia 1 (SI) - Sporirea rezistentei termice a pereţilor exteriori peste valoarea de 2?S m2.k/W prevăzută de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009, prin izolarea termica a pe.retil.or exteriori cu un strat de polistiren expandat ignifugat de 10 cm grosime, inclusiv protectia acestuia si aplicarea tencuielii exterioare. La aplicarea termosistemului se va acorda o atentie deosebita acoperirii punţilor termice existente.

Soluţia 2 (S2) -înlocuirea tamplariei existente din lemn cu tamplarie termoizolanta etanşa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si eventual cu strat de Argon. Pentru asigurarea calitatii aerului interior si evitarea creşterii umiditatii interioare tamplaria va fi prevăzută cu fante higroreglabile

Soluţia 3 (S3) - Sporirea rezistentei termice a planseului pod prin menţinerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecţie, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant eficient suplimentar realizat din 12 cm polistiren expandat protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm

Certificatul de performanta energetica atribuie

-clădirii de referinţa clasificarea energetica "B" si un indice de emisii echivalent C02 anual de 41.75 kg/mp.

-nota energetica a clădirii reale tinand cont de penalizari este 83.6.

-Cladirea se incadreaza in clasa de eficienta energetica C conform metodologiei din MC001/Pm.

Concluziile auditului enrgetic:

Pachetul (PI) alcatuit din S1+S2+S3+S4 asigura o economie de energie pentru incalzire anuala de 120917 kWh/an, in tone echivalent petrol, 146.3 tep reprezentând o reducere a consumului pentru incalzire cu 60.4%. Reducerea anuala a emisiilor de gaze cu efect de sera echivalent € 0 2 este de 29020 kg/an

3.4 Durata preconizata a lucrărilor

Durata de realizare a lucrărilor Durata perioadei de garanţie a îucrarilor(ani de la recepţia terminării

4. CONDIŢII PRIVIND CALITATEA MATERIALELOR

Toate materialele puse in opera vor avea cerinţele minime de calitate certificate conform normelor legale.

5. SANATATEA OAMENILOR SI PROTECTIA MEDIULUI

Lucrările proiectate prevăd reabilitarea termica a clădirii si implicit reducerea emisiilor cu efect de sera. Din lucrările proiectate nu se produc surse de poluare a aerului . Lucrările se vor realiza respectând prevederile Ordinului Administraţiei Publice nr. 135/2010 . La terminarea lucrărilor preconizate, constructorul are obligaţia de a aduce aria afectata de schele si organizarea de şantier in starea iniţiala.

6. ORGANIZAREA DE ŞANTIER SI MASURI DE PROTECTIA MUNCII

6.1 Cerinţe de securitate şi sănătate aplicabile pe şantier Pe şantier vor fi aplicabile cerinţele de securitate şi sănătate în muncă aprobate prin » HG nr.3 00/2006 - cerinţe minime de securitate pentru şantierele temporare şi mobile; • HG nr.3 55/2007 - supravegherea medicală a sănătăţii lucrătorilor, modificată; • HG nr.493/2006 - cerinţe minime de securitate referitoare la protecţia lucrătorilor expuşi la zgomot; • HG nr.971/2006 - cerinţe minime privind semnalizarea de securitate; • HG rrr, 1048/2006 - cerinţe minime privind echipamentul individual de protecţie; • HG nr. 1051/2006 - cerinţe de securitate la manipularea manuală a maselor; • HG nr.1091/2006 - cerinţe minime de securitate pentru locul de muncă;

• HG nr. 1146/2006 -cerinţe minime de securitate la utilizarea echipamentelor de muncă; • HG nr. 12 18/2006 - cerinţe minime de securitate la utilizarea agenţilor chimici; • HG nr. 1876/2005 - cerinţe minime de securitate la expunerea lucrătorilor la vibraţii.

De asemenea pe şantier se vor asigura cerinţele de securitate şi sănătate în muncă rezultate din Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă modificată şi a normelor de aplicare ale acesteia aprobate prin HG nr. 1425/2006 modificate.

42 zile 5 ani

6.2 Identificarea riscurilor şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor

în continuare se prezintă în sinteză principalele lucrări, care pot prezenta riscuri de accidentare şi/sau îmbolnăvire profesională pentru lucrători pe durata realizării lucrărilor specifice executării temi o sistemului la faţadele blocurilor, precum şi factorii de risc aferenţi.

Pe baza acestora, în cadrul planurilor proprii de securitate, antreprenorii şi subantreprenorii vor efectua evaluarea acestor riscuri şi stabilirea de măsuri tehnice, organizatorice, igienico- sanitare şi de altă natură a căror aplicare să prevină accidentele de muncă şi îmbolnăvirile profesionale

N i\ Crt.

Lucrări care implică riscuri Descrierea lucrărilor

Identificarea riscurilor

1, Montarea şi demontarea schelei metalice tabulare. Lucrarea se va executa manual de o echipă de s chel ari specializaţi şi autorizaţi intern.

Prinderea şi strivirea de maşinile de pe şantier; prinderea, lovirea, strivirea de obiecte transportate; căderea, prăbuşirea de materiale şi obiecte; căderea de la înălţime; păşirea în gol; alunecări, împiedicări şi căderi la acelaşi nivel.

Desfacerea tencuielii şi a placajelor ceramice exterioare la faţadă, în vederea aplicării termosistemului. Lucrarea se

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; m icrotraumatisme repetate;

3. Lucrări de tencuială exterioară cu mortar la reparaţiile panourilor de faţadă, a monolitizărilor dintre panouri, respectiv tencuieli interioare în jurul tocurilor la uşi şi planşeu subsol. Lucrările se execută manual de personal

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; mi cro traumatisme repetate;

AHr» Spălarea manuală a tencuielilor la faţadă şi a planşeului peste subsol.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; desprinderea de materiale; jet, erupţii.

5. Demontarea confecţiilor metalice de pe faţada blocului (pentru aer condiţionat, parapete etc.). Tăierea se execută cu polidiscul sau, după caz, cu flacără.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinţi; contact cu flacără.

16

6. Termoizolarea pereţilor exteriori, soclului, aticului, intradosului la balcoane şi planşeu subsol etc. cu polistiren expandat, extrudat sau vată minerală. Lucrarea se execută manual.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; microtraumatisme repetate.

Prelungirea consolelor metalice prevopsite pentru aerul condiţionat. Lucrarea se execută prin lucrări de sudare electrică.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinţi; electrocutare prin atingere directă şi indirectă.

8. Lucrări de demontare a: glafurilor exteri oare la ferestre şi parapete balcon; tâmplăriei exterioare şi interioare din lemn şi metalice. Lucrările se execută manual cu personal calificat şi. instruit.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate;

9. Lucrări de înlocuire a: glafurilor exterioare la ferestre şi parapete balcon; tâmplăriei exterioare şi interioare din lemn şi metalice cu elemente similare din PVC, aluminiu prevopsit.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate;

10. Demontarea şi remontarea glafurilor exterioare de la atic terasă şi desfacerea hidroizolaţiei şi a stratului termoizolant existent. Lucrarea se execută manual de personal instruit.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare,

11. Repararea betonului de pantă pe porţiunile deteriorate şi rectificarea suprafeţelor. Lucrarea se execută manual.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare.

17

12. Tennoizolarea planşeului de terasă şi a copertinelor balcoanelor cu polistiren expandat. Lucrarea se execută manual.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare.

13. Strat de protecţie a termoizolaţiei din polistiren cu şapă de 4 mm armată cu plasă STNB.

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare.

14. Refacerea straturilor de terasă orizontală şi verticală constituită din membrana autoadezivă si hidroizolaţie din membrana bituminoasă cu protecţie de granule minerale

Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare.

15. Desfacerea şi refacerea trotuarelor perimetrale exterioare din beton.

Proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare; zgomot.

16. Transport cu autobasculanta a schelei metalice, materialelor şi molozului.

Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de încărcare; traficul rutier;

17. încărcarea manuală şi mecanizată în auto a materialelor şi molozului.

Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de mijloacele de încărcare; proiectarea de materiale şi obiecte; cădcrea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare.

6.3 Măsuri specifice de securitate în munca pentru lucrările care prezintă riscuri;

18

Pentru a contracara acţiunea factorilor de risc identificaţi la capitolul anterior, executanţii lucrărilor de construcţii de pe acest şantier vor avea în vedere măsurile specifice de securitate pentru lucrările care prezintă riscuri deosebite prevăzute in PLANUL DE SECURITATE SANATATE AL ŞANTIERULUI

6.4 Măsuri specifice de securitate şi sănătate. Măsuri de protecţie colectivă şi individuală

La acest obiectiv se vor lua şi măsuri specifice de securitate şi sănătate în muncă care să asigure protecţia colectivă şi individuală a lucrătorilor. Toate aceste măsuri care vor fi enumerate în continuare vor fi preluate de antreprenor şi subantreprenori şi incluse conform cerinţelor de securitate adecvate, în planurile proprii de securitate şi sănătate.

6.4.1. Măsuri de protecţie colectivă

• împrejmuirea şi semnalizarea şantierului. • Reglementarea accesului pe şantier. • Supravegherea medicală a stării de sănătate a lucrătorilor prin medicul de medicina muncii. • Instruirea tuturor lucrătorilor din şantier din punct de vedere al securităţii muncii şi situaţiilor de urgenţă. • Interzicerea şi controlul consumului pe şantier de alcool, droguri şi medicamente care produc modificări comportamentale. • Semnalizarea zonelor cu risc ridicat şi specific de accidentare. • Asigurarea şi ţinerea sub control a exploatării mijloacelor colective de protecţie. • Utilizarea cu prioritate a mijloacelor de protecţie colectivă în defavoarea celor de protecţie individuală. ® Utilizarea de echipamente de muncă care respectă cerinţele esenţiale de securitate şi care sunt certificate şi marcate cu marcajul european CE. • Interzicerea fumatului pe şantier şi amenajarea locurilor speciale pentru fumat. • Asigurarea cerinţelor minime de securitate pentru şantierele temporare şi mobile prevăzute de HG nr.300/2006. Asigurarea cerinţelor minime de securitate pentru utilizarea pe şantier a substanţelor chimice periculoase conform HG nr. 1218/2006 • Asigurarea cerinţelor minime de securitate pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor expuşi la zgomot. • Pozarea cablurilor electrice de pe şantier astfel încât să se evite pericolul împiedicării sau al electrocutării. • Utilizarea de tablouri electrice corespunzătore, sigure şi asigurate împotriva pericolului de a fi deschise de personal neautorizat. • Legarea la pământ a schelei metalice şi a carcasei metalice a utilajelor acţionate electric şi măsurarea sistematică a rezistenţei electrice a prizelor de pământ. • încredinţarea exploatării utilajelor şi autovehiculelor de pe şantier numai către persoane calificate şi instruite adecvat activităţilor şi riscurilor la care acestea vor fi expuse. • Interzicerea improvizaţiilor pe şantier, indiferent care ar fi natura acestora. • Limitarea manipulării manuale a maselor şi utilizarea în acest scop a mijloacelor mecanice.

19

• Controlul depozitării pe şantier a materialelor în general şi a celor periculoase, în special. • Asigurarea respectării reglementărilor cu privire la înălţimea şi stabilitatea stivelor. • Utilizarea pe şantiere a utilajelor de construcţii cu mijloace de semnalizare acustică la mersul înapoi. • Controlul accesului şi staţionării riveranilor în zona de lucru. • Utilizarea potrivit reglementărilor a permiselor de lucru cu foc deschis. • Ţinerea sub control a utilizării echipamentelor individuale de protecţie. • Semnalizarea şi împrejmuirea eventualelor puncte periculoase de pe şantier. • Crearea şi menţinerea zonelor de siguranţă în jurul săpăturilor schelelor şi a mijloacelor de ridicat. • Desfăşurarea activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute de legislaţia în vigoare prin servicii interne/lucrători desemnaţi sau servicii externe abilitate.

6.4.2. Mijloace colective de protecţie

în timpul execuţiei lucrării or, pe şantier vor fi îa dispoziţie şi se vor utiliza după caz, următoarele categorii de mijloace colective de protecţie: • podeţe de trecere • pasarele, rampe cu mână curentă • balustrade de protecţie • schele şi eşafodaje • plase de protecţie • îngrădiri diverse • garduri de protecţie • parapete de protecţie • indicatoare şi semnalizări de securitate (panouri) fixe sau mobile • iluminat de siguranţă • semafoare şi lămpi cu lumină intermitentă • bariere • platforme de lucru

Aplicarea măsurilor de protecţie colectivă şi utilizarea mijloacelor colective de protecţie va fi asigurată de conducătorii direcţi ai locurilor de muncă, iar ţinerea sub control a acestora se va face prin verificările sistematice efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie al antreprenorului/subantreprenorilor.

6.4.3.Echwamente individuale de protecţie

Pe şantier se vor acorda echipamente individuale de protecţie în conformitate cu listele de dotare întocmite urmare evaluării riscurilor. Acestea se vor acorda la acele locuri de muncă/posturi de lucru la care riscurile nu au putut fi eliminate prin măsuri tehnice sau organizatorice. La nivelul şantierului se vor asigura toate aceste echipamente, inclusiv înlocuirea imediată a acestora în situaţiile în care s-a pierdut calitatea de protecţie a echipamentului sau acesta a fost înstrăinat/pierdut.

20

în această ordine de idei, pe şantier lucrătorii vor purta în permanenţă următoarele categorii de echipament individual de protecţie:

• vestă reflectorizantă; • cască de protecţie; • salopetă de protecţie; • bocanci cu bombeu metalic; • mânuşi de protecţie. De asemenea pe inventarul individual al lucrătorilor sau în inventarul formaţiilor de lucru vor exista în permanenţă: • căşti, antifoane; • cizme de apă-noroi; • ham sau centuri de siguranţă; • pelerine; • ochelari de protecţie; • palmare; • echipament de protecţie pentru anotimpul rece;

Suplimentar faţă de cele de mai sus, electricienii de pe şantier vor avea în dotare: • mănuşi electroizolante de joasă tensiune; • cizme electroizolante de joasă tensiune; • mănuşi cu scurtcircuitoare; » scule electroizolante.

De asemenea, sudorii vor fi dotaţi suplimentar cu: • mănuşi de sudură; • mască de sudură adecvată tipului de sudură; • cizme electroizolante; • şorţ de sudură; • alte tipuri de echipament, funcţie de lucrările de sudare pe care le au de executat.

Ţinerea sub control a dotării, utilizării şi întreţinerii echipamentului individual de protecţie se face prin intermediul controalelor efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie al antreprenorului/subantreprenorului

6.5 Măsuri generale de organizare a şantierului stabilite de comun acord de către managerul de proiect şi coordonatorii în materie de securitate şi sănătate

Potrivit legislaţiei în vigoare, prezentul plan de securitate şi sănătate al şantierului trebuie ţinut la zi pe toată durata realizării lucrărilor prin grija coordonatorului de securitate şi sănătate în muncă

Tot prin grija coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor, planurile proprii ale antreprenorilor şi subant.reprenori.lor vor trebui integrate în acest plan de securitate şi sănătate.

21

Din aceste considerente, managerul de proiect împreună cu coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă care va fi desemnat de beneficiar, vor stabili în faza de organizare de şantier şi măsurile generale de organizare a şantierului funcţie de organizarea şi dotarea antreprenorilor şi a principalilor sufaantreprenori precum cerinţele specifice de circulaţie şi trafic auto şi pietonal în zonele afectate de lucrări. După caz, aceste măsuri vor trebui să stabilească printre altele, care sunt zonele care vor fi afectate de şantier, care sunt restricţiile de circulaţie în acele zone, care sunt variantele de ocolire în aceste zone, care sunt masurile specifice de protecţie pentru riverani, care sunt locurile de depozitare a materialelor rezultate din demolări şi dezafectări, care sunt locurile de depozitare a materialelor diverse, locurile de amplasare a barăcilor şi magaziilor de materiale mărunte etc. Funcţie de aceste măsuri., antreprenorul îşi va putea elabora proiectul propriu de organizare de şantier.

6,6 Amenajarea şi organizarea şantierului, inclusiv a obiectivelor edilitar-sanitare. Modalităţi de depozitare a materialelor, Amplasarea echipamentelor de munca prevăzute de antreprenori şi subantreprenori pentru realizarea lucrărilor proprii

După elaborarea Proiectului de organizare de şantier, antreprenorul îl va supune spre aprobare de către Beneficiar. în cadrul proiectului de organizare de şantier antreprenorul va trebui să rezolve următoarele probleme: stabilirea baracamentelor; modul de desfăşurare a circulaţiei pe durata de execuţie a lucrărilor; modul de depozitare a materialelor folosite; utilaje de construcţii; curent electric de forţă şi iluminat; apa potabilă; apa caldă; canalizarea menajeră; evacuarea gunoiului, Unii de telefon şi fax. Pe durata posesiei şantierului, antreprenorul este răspunzător de iluminare, măsuri de protecţia lucrătorilor provizorii, depozitarea materialelor, săpături, lucrări neterminate, siguranţa pentru public, utilizarea drumurilor. Antreprenorul va păstra deschise toate accesele la intrările blocului pe toată durata execuţiei lucrărilor. Atunci când închiderea unui astfel de acces este inevitabilă, cu acordul beneficiarului, se va face o notificare completă asupra operaţiunilor către toţi proprietarii afectaţi, indicându-se durata acestora, evitându-se astfel eventuale conflicte cu aceştia. Depozitarea materialelor şi manipularea acestora se va face astfel încât să fie avute în vedere accesele la intrările în bloc, asigurându-se trotuarele libere în permanenţă. Depozitarea materialelor se va face cu respectarea prevederilor din caietele de sarcini pentru fiecare material în parte şi cu respectarea cerinţelor de securitate şi sănătate în muncă aplicabile.

Pe toată durata execuţiei antreprenorul va trebui să elimine orice defecte cu privire la : • securitatea fiecărei persoane de pe şantier, atât a celor autorizate, cât şi a celor neautorizate; • luminile, barierele şi panourile de avertizare. Şantierul şi împrejmuirea trebuie prevăzute cu mijloace de semnalizare şi panouri care să indice;

echipamentul de protecţie obligatoriu; regulile pe linie de securitate şi sănătate în muncă ce trebuie să fie respectate în incinta

şantierului; numele persoanelor care răspund de organizarea şantierului; limita zonei de securitate;

22

căderea de obiecte de la înălţime Spaţiile şi facilităţile destinate organizării de şantier. Organizarea şantierului de construcţii trebuie să satisfacă toate condiţiile de securitate şi de igienă a muncii. Numărul toaletelor va fi stabilit în funcţie de numărul de muncitori estimat, astfel încât să se asigure minim un WC la 20 de lucrători. Atenţie! Prezenţa femeilor în şantier presupune toalete separate. Se vor asigura spaţii special destinate (vestiare) pentru schimbarea hainelor şi odihna în timpul pauzelor de lucru. Aceste spaţii vor avea posibilitate de încălzire în siguranţă pe timp Se vor organiza spaţii pentru spălat pe mâini, dotate corespunzător cu apă curentă, (minim 20 litri/om), săpun etc. Se vor amenaja spaţii închise pentru servirea mesei

6.7 Măsuri de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate şi obligaţiile ce decurg din acestea

Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor va trebui ca funcţie de numărul de societăţi de construcţie prezente pe şantier şi de specificul lucrărilor pe care le execută să ia măsuri de coordonare a activităţii acestora, astfel încât să fie evitate Aceste măsuri de coordonare vor viza:

* Căile sau zonele de deplasare ori de circulaţie orizontale şi verticale ̂ Condiţiile de manipulare a diverselor materiale, în particular, în ceea ce priveşte interferenţa

instalaţiilor de r idicat aflate pe şantier sau în vecinătatea acestuia * Limitarea manipulării manuale a sarcinilor ̂ Delimitarea şi amenajarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, în mod deosebit dacă

se depozitează materiale sau substanţe periculoase ̂ Condiţiile de depozitare, eliminare sau de evacuare a deşeurilor şi a materialelor rezultate din

dărâmări, demolări şi demontări * Condiţiile de ridicare a materialelor periculoase utilizate * Utilizarea mijloacelor de protecţie colectivă şi a instalaţiei electrice generale * Măsurile care privesc interacţiunile de pe şantier

6.8 Obligaţii ce decurg din interferenţa activităţilor care se desfăşoară în perimetrul şantierului şi în vecinătatea acestuia

în organizarea activităţii antreprenorului trebuie avut în vedere că activităţile de pe şantier se interferează semnificativ cu activităţile curente din zonele riverane, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o zonă de locuinţe, în acest sens, în mod deosebit se va avea în vedere că: • lucrările se vor executa pe străzi, la mică distanţă de blocuri, de regulă în locuri înguste, cu spaţii mici de manevră pentru mijloacele de transport şi utilaje; • lucrările vor îngreuna circulaţia autovehiculelor riveranilor din blocurile din zonă; • activitatea se va desfăşura în prezenţa locuitorilor din zonă, în mare parte neobişnuiţi cu astfel de lucrări de investiţii şi ca atare suspicioşi şi neîncrezători; • prezenţa copiilor şi altor persoane curioase în zonele cu riscuri deosebite de accidentare vor constitui pericole suplimentare în organizarea şi desfăşurarea activităţilor de pe şantier;

23

Pentru prevenirea accidentelor de muncă şi altor categorii de evenimente se vor lua următoarele măsuri: • se va colabora în permanenţă cu beneficiarul investiţiei în efortul de conştientizare a locuitorilor din bloc asupra necesităţii şi beneficiilor realizării acestor lucrări; • se va consulta beneficiarul investiţiei la stabilirea programului de execuţie a lucrărilor, astfel încât acesta să fie corelat - atât cât este posibil - cu necesităţile locatarilor • se va acţiona cu consecvenţă pentru rezolvarea amiabilă, în condiţii rezonabile a solicitărilor locuitorilor din bloc rezultate din disconfortul produs de şantier; • se va păstra un contact permanent cu cabinetul de asistenţă medicală din zonă, astfel încât în caz de accident să se poată interveni în timp util pentru acordarea unui ajutor calificat; • se vor anunţa locatarii din bloc prin fluturaşi asupra lucrărilor care vor fi realizate, durata acestora şi a măsurilor de securitate care se impun a fî respectate pe durata execuţiei; se va insista şi asupra aşteptărilor antreprenorului de la locatari; • se vor monta indicatoare de interzicere, avertizare, obligativitate după caz, care să atragă atenţia asupra riscurilor de accidentare care nu au putut fi eliminate din sistemul de muncă prin măsuri de natură tehnică şi organizatorică; • se vor instrui în mod deosebit lucrătorii de pe şantier asupra riscurilor suplimentare rezultate din acest gen de interferenţe; în mod deosebit se va insista asupra riscurilor rezultate din altercaţii sau comportamente provocatoare faţă de locatari;

• se va acorda o atenţie deosebită înlăturării copiilor şi a locatarilor curioşi din preajma schelelor de pe şantier; • se va acţiona pentru limitarea contactelor dintre lucrători şi locatari; în acest sens se vor asigura condiţii sociale acceptabile, astfel încât să nu fie necesară apelarea la serviciile acestora; • se va interzice lucrătorilor să servească masa la locatari sau să achiziţioneze alimente sau produse alimentare de la aceştia; • se va acorda o atenţie deosebită verificării stării tehnice a mijloacelor de transport, utilajelor de construcţii folosite la lucrări, inclusiv a funcţionării ireproşabile a mijloacelor de avertizare şi semnalizare sonoră şi luminoasă ale acestora; • se va organiza cu deosebită atenţie activitatea eventualelor mijloace de ridicat, a celor de încărcare de pe şantier, astfel încât să se prevină prezenţa în raza de acţiune a acestora a lucrătorilor şi a locatarilor;

• se va insista asupra controlului disciplinei în muncă astfel încât să fie evitate riscurile specifice datorate executării de operaţii de muncă în afara cadrului legal şi/sau al proiectului (înstrăinări de materiale, transporturi, încărcări, turnări de betoane etc.) în folosul locatarilor; • se vor extinde măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice şantierului luându- se în considerare şi factorii de risc de incendiu datoraţi vecinătăţii gospodăriilor locatarilor şi activităţilor casnice ale acestora.

In interesul şi pentru siguranţa locuitorilor din zonă, aceştia vor fi avertizaţi sistematic, prin diferite mijloace s ă : • Nu lase copii nesupravegheaţi pe stradă ! • Nu intre în raza de acţiune a utilajelor ! • Nu se apropie la mai puţin de 2 m de împrejmuirile şantierului sau de schele î • Nu. atingă cablurile electrice de pe şantier ! • Nu circule, dar mai ales să nu staţioneze pe căile de circulaţie pentru autovehicule! • Nu distragă atenţia şoferilor, mecanicilor de pe utilaje sau lucrătorilor de pe şantier ! • Discute eventualele probleme numai cu şeful lucrării !

24

K,, A 3 fi? L

• Nu se urce nici ziua nici noaptea pe materialele, maşinile şi utilajele de pe şantier î • Nu distrugă mijloacele de avertizare sau pe cele de protecţie ! • Respecte semnificaţia indicatoarelor de securitate montate pe şantier !

6,9 Măsuri generale pentru asigurarea menţinerii şantierului în ordine şi în stare de curăţenie

Pentru asigurarea menţinerii şantierului în ordine şi stare de curăţenie, antreprenorul va avea în vedere următoarele măsuri cu caracter general: • Controlul depozitării materialelor pe şantier numai în locurile anume destinate şi prevăzute în proiectul de organizare de şantier. • Interzicerea depozitării oricăror materiale pe căile de acces şi circulaţie şi în vecinătatea baracamentelor. • Menţinerea în perfectă • Interzicerea accesului pe • Verificarea sistematică a semnalizării de securitate şi sănătate în muncă. O atenţie deosebită se va acorda celor de avertizare a lucrătorilor şi de semnalizare a locurilor de • Păstrarea stabilităţii • Controlul depozitării temporare şi evacuării de pe şantier a materialelor rezultate din demolări, dezmembrări sau demontări. • Verificarea autovehiculelor care transportă materiale pe şantier şi înlăturarea celor cu caroseria incompletă sau defectă care scapă materiale din mers. • Desfăşurarea de către serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie a acţiunilor sistematice de control pe şantier. Stabilirea la nivelul fiecărei formaţii de lucru a răspunderilor şi atribuţiilor concrete pentru menţinerea ordinii şi efectuarea curăţeniei la locurile de muncă

6. Indicaţii practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor şi măsurile 10 de organizare luate în acest sens

La nivelul antreprenorului vor fi luate măsurile organizatorice pentru acordarea primului ajutor în caz de accident. Dintre aceste măsuri amintim: • stabilirea prin decizia administratorului/directorului general al societăţii a responsabilităţilor pe linia organizării şi acordării primului ajutor în caz de accident; • instruirea sistematică a lucrătorilor cu privire la organizarea şi acordarea primului ajutor în caz de accident; • pregătirea în fiecare formaţie de lucru a minim 2 salvatori (de obicei şeful de formaţie şi înlocuitorul de drept al acestuia, dar nu numai) care să fie în măsură să acorde un ajutor adecvat • urmare evaluării riscurilor, elaborarea planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent în care sunt stabilite şi responsabilităţi privind acordarea primului ajutor în cazul în care urmare în organizarea activităţii de acordare a primului ajutor se va avea în vedere că în momentul în care se intervine pentru salvarea victimelor unui accident trebuie respectate următoarele S Victima nu se deplasează S Primul ajutor se acordă la locul accidentului; S în primul rând se evaluează gravitatea stării victimei şi după această evaluare se alertează imediat ambulanţa

25

Ţinând cont de aceste principii se vor difuza următoarele instrucţiuni de acordare a primului ajutor în caz de accident, insistând ca acţiunile să se desfăşoare în ordinea de mai jos: ./. Izolarea zonei şi îndepărtarea curioşilor pentru a evita creşterea numărului de victime 2. Degajarea accidentatului Se vor îndepărta obiectele tari şi ascuţite care pol răni accidentatul, se vor deschide eventualele ferestre, se vor desface nasturii de la gât, cravata, centura Degajarea accidentatului se face urmând următoarele precauţii S se urmăreşte menţinerea permanentă a coloanei vertebrale în linie dreaptă (cap-gât-trunchi), pentru a se evita lezarea măduvei spinării în cazul unei fracturi de coloană; S în cazul unei fracturi închise membrul fracturat se menţine în poziţia găsită, fără a încerca punerea în poziţie normală; S în cazul unei fracturi închise se evită manevrele inadecvate pentru a nu le transforma în fracturi deschise. 3, Acordarea primului ajutor

* Se verifica starea de conştienţă. Daca se constatata ca victima nu este conştienta : * Se solicita ajutor * Se elibereaza caile respiratorii ale victimei * Se verifica existenta respiraţiei * Se controleaza existenţa circulaţiei sângelui

4, Chemarea ambulanţei. Ambulanţa este chemată prin apel la 112. 5. Supravegherea victimei şi continuarea, dacă este nevoie, acordării primului ajutor până la sosirea ambulanţei

6. Modalităţi de cooperare între managerul de proiect, antreprenorul general, 11 subantreprenori, lucrătorii independenţi sau persoanele temporare

Conform cu prevederile prezentului plan de securitate şi sănătate în muncă a şantierului, fiecare antreprenor/subantreprenor este obligat să elaboreze planul propriu de securitate şi sănătate pentru lucrările executate în şantier, să-l prezinte managerului de proiect şi coordonatorului în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul proiectului şi să numească o persoană responsabilă cu securitatea şi sănătatea în muncă pe durata executării lucrărilor. Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul lucrării are dreptul de a verifica dacă antreprenorul/subantreprenorul şi-a instruit corespunzător personalul în materie de securitate şi sănătate în muncă. Obligaţia generală' a colaborării dintre angajatori este prevăzută în Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, care prevede că atunci când în acelaşi loc de muncă îşi desfăşoară activitatea lucrători de la mai multe întreprinderi, angajatorii acestora sunt obligaţi: a) să coopereze în vederea implementării prevederilor privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă, luând în considerare natura activităţilor; b) să îşi coordoneze acţiunile în vederea protecţiei lucrătorilor şi prevenirii riscurilor profesionale, luând în considerare natura activităţilor; c) să se informeze reciproc despre riscurile profesionale; d) să informeze lucrătorii şi/sau reprezentanţii acestora despre riscurile profesionale. Ca modalităţi de colaborare generale, valabile implicit şi pentru antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenţi, HG nr. 1425/2006, de aprobare a normelor de aplicare a Legii nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, prevede următoarele modalităţi:

26

1. Colaborarea angajatorului cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situaţia în care mai mulţi angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de munca.

2. Includerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini.

3. Pentru lucrătorii din întreprinderi şi/sau unităţi din exterior, care desfăşoară activităţi pe baza de contract de prestări de servicii în întreprinderea şi/sau unitatea unui alt angajator, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucrătorilor privind activităţile specifice întreprinderii şi/sau imitaţii respective, riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activităţile de prevenire şi protecţie la nivelul întreprinderilor şi/sau unităţii, în general 4. Planul de securitate şi sănătate al şantierului. Prezentul plan s-a întocmit în paralel cu elaborarea proiectului de coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă pe durata elaborării proiectului 5. Planul propriu de securitate şi sănătate al (sub)antreprenorilor. Este şi el un instrument al colaborării deoarece el rezultă din planul de securitate şi sănătate al şantierului, cuprinzând detalierea măsurilor de prevenire şi protecţie pentru lucrările pe care le execută şi ţinând cont de măsurile prevăzute în planul de securitate şi sănătate. Planul propriu al antreprenorului se transmite subantreprenorilor împreună cu planul de securitate şi sănătate al şantierului. 6. Şedinţele de coordonare. Constituie o altă modalitate de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenţi. Ele se desfăşoară la iniţiativa şi sub conducerea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata execuţiei lucrărilor. La ele participă managerul de proiect, şeful de şantier, şefii de puncte de lucru, alte persoane cu răspunderi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă de la antreprenori şi subantreprenori, 7. Analizele de stadiu fizic. Pot fi organizate fie direct de beneficiarul .investiţiei, fie printr- un reprezentant al acestuia (societate de consultanţă). Chiar dacă nu au ca obiect numai analiza securităţii şi sănătăţii în muncă, ele constituie o bună modalitate de colaborare între executanţii lucrării, cu atât mai mult cu. cât aceasta are loc în prezenţa sau la solicitarea beneficiarului. 8. Şedinţele de securitate şi sănătate în muncă. Se pot desfăşură atât săptămânal (la lucrări complexe), cât şi lunar. La aceste întruniri de regulă participă persoanele cu răspunderi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă de la toţi angajatorii şi lucrătorii independenţi de pe şantier. Au tocmai rolul de colaborare la implementarea pe, şantier a măsurilor de prevenire şi protecţie. *■" i: \ 9. întrunirile ocazionale de securitate şi sănătate în muncă-' Se organizează fie 111 caz de evenimente, fie în pregătirea unor lucrări speciale sau periculoase care impun o coordonare sau o intervenţie precisă a unor anumiţi lucrători, angajatori sau prestatori de servicii. 10. Audi tul de sistem de management al securităţii şi sănătăţii ocupaţionale. Este de asemenea o modalitate de colaborare. Are rolul de a identifica neeonformităţile, abaterile de la sistemul de management al securităţii şi sănătăţii; ..în muncă ale antreprenorului sau subantreprenorilor şi de a stabili acţiunile corective şi preventive necesare. Raportul cu acţiuni corective şi preventive aprobat de conducere, este trimis spre eliminarea deficienţelor tuturor celor implicaţi în fiincţionarea sistemului.

27

11. Audiţiiî de conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. Este şi el un instrument de colaborare. De regulă se efectuează de serviciul intern/extern al antreprenorului şi are rolul de a identifica şi notifica în raportul de audit, toate neconformităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă aplicabile şantierului şi activităţilor care se desfăşoară pe acesta, indiferent de organizatorul activităţii la care au fost identificate, Eliminarea neconformităţilor 12. Inspecţia de securitate şi sănătate în muncă. Poate fi internă - în cazul în care se desfăşoară de personalul de specialitate de la beneficiar/consultanţă, antreprenor sau subantreprenor - sau externă - dacă se efectuează de organele de control de la Inspecţia Muncii/ITM, Inspecţia Sanitară de Stat sau de la Asigurătorul pentru accidente de muncă şi boli profesionale (în prezent Casa judeţeană de pensii), Ca mijloace de comunicare în colaborarea dintre antreprenori, subantreprenori. şi lucrătorii independenţi, se folosesc toată gama uzuală în această activitate. Amintim aici: contractul; protocolul; înţelegerea; planurile; telefonul; scrisoarea; e-mail-ul; nota telefonică; circulara.

7. PROTECŢIA ÎMPOTRIVA ZGOMOTULUI

în timpul execuţiei lucrărilor se vor folosi utilaje care să asigure o protecţie adecvată a locatarilor şi a muncitorilor. Se vor respecta orarul de linişte si in acea perioada se va evita folosirea sculelor care produc zgomote intense.

8. VERIFICAREA PROIECTULUI

Verificarea proiectului se va face la cerinţa A si C

28

Numele si prenumele verificatorului atestat RETEZAN REMUS Calea Lugojului nr.67 Ghiroda Tel. +40754020500

ANEXA 2a Nr. 71 din

conform registruj^ifţ

a proiectului

REFERAT

Privind verificarea de calitate la cerinţa

faza P.T.

ce face obiectul contractului

1. Date de identificare*: Proiectant general

- Auditor Energetic

Investitor

- Amplasament:

Data prezentării pentru verificare

S.C. PROIECT C&A S.R.L.

Ing. Vasile Olaru

Primaria Municipiului Timisoara

B-dul Liviu Rebreanu, Nr. 142, Timisoara, Judeţul Timiş

17 apr. 2013

2. Caracteristici principale ale proiectului si ale construcţiei

Pentru proiectul prezentat exista Expertiza Energetica a clădirii si Certificat de performanta energetica a clădirii nr. 241 / 11.11.2012, Nota energetica 83,60 (C)

Pereţi exteriori - panouri mari tristrat din beton armat 10 cm

Termoizolatie - BCA 12 cm

Tamplarie exterioara - lemn cu geam din 2 foi de sticla simpla v

Propuneri de eficientizare energetica: 1 ■

- înlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC sau Aluminiu cu geam termoizolant

- pereţii exteriori vor fi placaţi cu un strat suplimentar de termoizolatie

3. Documente care se prezintă la verificare**: Tema de proiectare Certificat de urbanism nr. Avize obtinute:

emis de

La proiectantul general

Autorizatia de construire: nr. emisa de

Raportul expertizei tehnice (la proiectele de punere In siguranţa la acţiunea seismelor, reabilitare termica, extinderi, modernizări, etc,) Memoriul elaborat de proiectant in care se prezintă soluţia propusa pentru respectarea cerinţei verificate Nota de calcul in care se fundamenteaza soluţia propusa, programul de calcul si listingul Alte documente Raportul de Expertiza Energetica al clădirii

Raport de Audit Energetic

Certificat de Performanta Energetica a clădirii

4. Concluzii asupra verificării:*** a) In urma verificării se considera proiectul corespunzător, semnandu-se si

stampilandu-se conform îndrumătorului b) In urma verificării se considera proiectul corespunzător pentru faza

verificata, semnandu-se si stampilandu-se conform îndrumătorului, cu urmatoarele condiţii obligatorii a fi introduce in proiect, prin grija beneficiarului de către proiectant:

Proiectul este conform.

*Se vor preciza - Constructie noua/existenta/care se pune in siguranţa, modernizare, reabilitare, extindere, etc. -Tipurile si caracteristicile constructive: - Dimensiuni - Funcţie principal - Condiţii de amplasament si de vecinatati care au legătură cu cerinţa verificat (zona seismic, natura terenului, zona eoliana, etc.) **56 înscriu documentele prezentate de proiectant si verificate efectiv. in cazul in care documentele prezentate sunt insuficiente se cere proiectantului completarea acestora, fixandu-se un termen. Referatul se completeaza dupa completarea documentaţiei. ***Se înscriu numai in situatia specifica (a) sau (b)

PROGRAM DE CONTROL AL CALITĂŢII LUCRĂRILOR ÎN FAZE DE EXECUŢIE, CONFORM LEGII NR.10/95

REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142 Jud. Timiş, Municipiul Timişoara, B-dul Liviu Rebreanu , nr. 142 PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA

In conformitate cu :

Legea nr.10/1995" Legea privind calitatea in constructii”

C56-85- Normativ privind verificarea calitatii lucrărilor de constructii st înstalatii aferente

HG925/1995 privind aprobarea Regulamentului de verificare si expertiza tehnica de calitate a proiectelor, a execuţiei construcţiilor, complectat cu îndrumătorul de aplicare MLPTL nr. 77/N/1996

HG nr. 272/1994 referitor la Regulamentul privind controlul de stat in constructii

HG. Nr. 261/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind conducerea si asigurarea calitatii in constructii-Regulamentu! privind stabilirea categoriei de Importanta a construcţiilor

HG nr. 273/1994 privind Regulamentul de recepţie a lucrărilor de constructii si instalatii aferente

HG nr 653/2001 privind înfiinţarea inspectoratului de Stat în Constructii

H.G. nr 766/1997 Hotararea pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii

HG 278/1994 -Regulamentul privind certificarea calitatii produselor folosite in constructii

HG456/1994 privind Regulamentul de recepţie a lucrărilor de montaj utilaje, instalatii tehnologice si a punerii in funcţiune a capacitatilor de producţie

Se stabilesc urmatoarele faze:

DENUMIREA LUCRĂRII

AMPLASAMENT

INVESTITOR

1 Predarea-preluarea amplasamentului PVR B,E

2 Inspecţia suprafeţelor curatate înaintea aplicarii termosistemului PVR B,E,P

3 Verificarea certificatelor de calitate/conformitate ale materialelonpolistiren, adeziv, dibluri, masa de şpaclu, plasa de fibra E+CQ*P CC

4 Verificare trasare cota profil de soclu PVR B,E,P

5 Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei PVR+FD B,E,P,l

6 Inspecţia modului de fixare a plăcilor de polistiren PVLA+FD n r n io,fcjr,I

7 Verificarea planeitatii suprafeţelor inainte de aplicarea tencuielii decorative PYP> B,E

8 Recepţia termosistemului PVR B,E

9 Desfacerea straturi existente Ia ultimul planseu PVR B,E

10 Verificarea certificatelor de conformitate ale materialelor:polistireni membrane etc E+CQ+P CC

11 Verificarea stării stratului suport pentru termoizolatia noua PVR B,E,P

12 Verificarea calitatii stratului de difuzie a vaporilor PVR B,E

13 Verificarea calitatii montajului termoizolatiei la terasa PVLA DCDIW j j 1 j I

14 Verificarea armării si grosimii sapei inainte de turnare PVR+FD B,E,P,I

15 RECEPŢIE LA TERMINAREA LUCRĂRILOR PVR+FD WMk gmm |u j Im j r j K

P - Proiectant

PVR -Proces verbal de recepţie B - Beneficiar

PVLA - Proces verbal de lucrări ascunse E - Executant

FD - Proces verbai de faza determinanta 1 - inspector

CC- Certificat de conformitate CQ-Responsabil calitate Conform reglementărilor in vigoare .executantul şi beneficiarul are obligaţia de a anunţa cu cel puţin 10 zile înaintea fazei determinante pe cei care trebuie să participe la realizarea controlului şi întocmirea actelor.

Beneficiarul va lua toate măsurile pentru aducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce- i revin conform Legii 10-1995. Un exemplar din prezentul program si actele mai sus mentionate precum si proiectul se vor anexa la Cartea tehnica a construcţiei."

ProiectajttpţA S.C. PROIECT C&/WRL

Executant: Beneficiar

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014- /

REFERAT

privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii

Reabilitare termică imobil Bv. Liviu Rebreanu, nr.142”

În vederea continuării procedurii de selecţie a cererilor de finanţare, depuse pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Organismul Intermediar – ADR Vest, solicită prin adresa nr.CDT2014-258/06.03.2014, actualizarea documentaţiei tehnico-economice a proiectelor, inclusiv a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, în conformitate cu forma finală a bugetelor verificate şi modificate în etapa de evaluare tehnică şi financiară. Drept urmare, propunem aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii “ Reabilitare termică imobil Bv. Liviu Rebreanu, nr.142”.

Valoarea totală estimată a investiţiei (inclusiv TVA), este de 384.859,00 lei (C+M – 335.299,00 lei), din care:

Valoare cheltuieli eligibile – 356.134,13 lei. Valoare cheltuieli neeligibile – 28.724,87 lei.

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) – 213.680,48 lei. - Contribuţia U.A.T (20%) – 71.226,825 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) - 71.226,825 lei. 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T – 14.362,435 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari - 14.362,435 lei. VICEPRIMAR DAN DIACONU

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU SECRETAR CONSILIER

IOAN ZUBAŞCU IOAN COJOCARI ANA GEORGIU SERVICIUL JURIDIC

Red/Dac A.G. Ex.1